• Η SKODA αποκάλυψε την τέταρτη γενιά του δημοφιλούς μοντέλου που για πρώτη φορά βασίζεται στην αρθρωτή πλατφόρμα MQB-A0 του Volkswagen Group

  • Το ολοκαίνουργιο μοντέλο είναι το πιο ευρύχωρο στην κατηγορία του, με τον ήδη κορυφαίο χώρο αποσκευών να έχει αυξηθεί περαιτέρω κατά 50 λίτρo

  • Δυναμικό design, αναβαθμισμένη ποιότητα, hi-tech σύστημα ψυχαγωγίας/ενημέρωσης, προηγμένα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού, σύγχρονοι και αποδοτικοί κινητήρες και νέες λύσεις Simply Clever

06.5.2021

 

Η SKODA αποκάλυψε την ολοκαίνουργια FABIA, στην τέταρτη πλέον γενιά της και 22 χρόνια μετά το ντεμπούτο του μοντέλου. Με περισσότερες από 4,5 εκατομμύρια μονάδες, η FABIA είναι το δεύτερο δημοφιλέστερο μοντέλο SKODA μετά την OCTAVIA και ένα από τα best-sellers διεθνώς στην κατηγορία του. Η νέα SKODA FABIA βασίζεται στην αρθρωτή πλατφόρμα MQB-A0 του Volkswagen Group και είναι κορυφαία σε ευρυχωρία, με σύγχρονο, εμπνευσμένο design, επιπλέον βελτιωμένα χαρακτηριστικά άνεσης και πολλά προηγμένα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού. Σε συνδυασμό με κλασικές και παραδοσιακές αξίες της μάρκας, όπως η σχέση ποιότητας/τιμής, τα υψηλά επίπεδα λειτουργικότητας και μια πληθώρα χαρακτηριστικών Simply Clever, καθιστούν τη νέα FABIA ένα πραγματικό SKODA και μία άκρως ελκυστική πρόταση στην κατηγορία.

Για πρώτη φορά, η SKODA FABIA βασίζεται στην αρθρωτή πλατφόρμα MQB-A0 του Volkswagen Group, η οποία κατέστησε δυνατή την αύξηση του εσωτερικού και την υιοθέτηση συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης που προηγουμένως προορίζονταν για οχήματα υψηλότερης κατηγορίας. Το νέο μοντέλο έχει ξεπεράσει το όριο των 4 μέτρων, στα 4,108 μ., σημαντικά μεγαλύτερο από τον προκάτοχό του. Ο χώρος αποσκευών – που στα 330 λίτρα ήταν ήδη ο μεγαλύτερος στην κατηγορία – πλέον έχει ανέβει στα 380 λίτρα. Παράλληλα, σε συνδυασμό με το στιβαρό αμάξωμα, το νέο μοντέλο προσφέρει εξαιρετική ενεργητική και παθητική ασφάλεια.

Εξωτερικά, η νέα SKODA FABIA είναι αυξημένη περίπου 11 εκ. από τον προκάτοχό της, το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 94 χιλ. στα 2.564 χιλ. και το πλάτος, στα 1.780 χιλ., είναι 48 χιλ. ευρύτερο. Με σπορ αναλογίες, γλυπτές γραμμές και προβολείς και πίσω φώτα με τη νέα κρυσταλλική δομή της μάρκας, με τεχνολογία LED και στις δύο περιπτώσεις ως στάνταρ, το μοντέλο έχει αποκτήσει δυναμικό χαρακτήρα.

Παράλληλα, η νέα SKODA FABIA διαθέτει ειδικά πλαστικά διακοσμητικά για τη βελτίωση της αεροδυναμικής – μία πρωτιά στην κατηγορία. Συνδυάζονται με μεγαλύτερη αεροτομή οροφής και πλευρικά σπόιλερ που βελτιστοποιούν τη ροή αέρα στο πίσω μέρος.

Στο εσωτερικό, η FABIA επιτυγχάνει την τέλεια ισορροπία μεταξύ του ενθουσιασμού και της εργονομίας. Οπτικά, ξεχωρίζει η ελεύθερη οθόνη διαστάσεων έως 9,2 ίντσες, πάνω από την κεντρική κονσόλα. Εκτός από τα υπερσύγχρονα συστήματα ψυχαγωγίας/ενημέρωσης, η FABIA μπορεί επίσης να εξοπλιστεί με Virtual Cockpit, ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών, για πρώτη φορά. Είναι παραμετροποιήσιμος, με τον οδηγό να επιλέγει από και έως 5 διατάξεις, ανάμεσά τους και η διάταξη Sport, στην οποία το στροφόμετρο βρίσκεται στο κέντρο. Ως στάνταρ, η FABIA διαθέτει αναλογικό ταμπλό οργάνων και οθόνη πληροφοριών 3,5 ιντσών.

Χάρη στο μεταξόνιο 2.564 χιλ., περίπου 10 εκ. μεγαλύτερο από το προηγούμενο, υπάρχει μεγάλη αίσθηση ευρυχωρίας. Με ειδικά σχεδιαστικά στοιχεία τονίζεται το πλάτος της καμπίνας ενώ, ανάλογα με την έκδοση Active, Ambition και Style, υπάρχουν έξυπνοι συνδυασμοί χρωμάτων, υφασμάτων και επενδύσεων με ραφές σε αντίθεση και χρήση χρώμιου. Επιπλέον σχεδιαστική πινελιά ο ατμοσφαιρικός περιβαλλοντικός φωτισμός ενώ ο οδηγός απολαμβάνει ένα πολυλειτουργικό τιμόνι, δερμάτινο και σπορ, με paddles αλλαγής ταχυτήτων.

Η SKODA εξοπλίζει τη νέα FABIA με συστήματα ενημέρωσης/ψυχαγωγίας που διαθέτουν οθόνες από 6,5 έως 9,2 ίντσες. Το αυτοκίνητο είναι πάντα online χάρη στο ενσωματωμένο eSIM. Αυτό καθιστά δυνατή τη λήψη ραδιοφώνου στο Διαδίκτυο ή την πρόσβαση στο ευρύ φάσμα των διαδικτυακών υπηρεσιών SKODA Connect για κινητές συσκευές και τις τελευταίες εφαρμογές ενημέρωσης/ψυχαγωγίας. Τα smartphone μπορούν να συνδεθούν στο αυτοκίνητο μέσω ασύρματου συνδέσμου SmartLink χωρίς την ανάγκη καλωδίου και να φορτίζονται επαγωγικά στο phone box. Διαθέσιμος και έλεγχος μέσω χειρονομιών καθώς και ο ψηφιακός βοηθός φωνής Laura, ο οποίος κατανοεί 15 γλώσσες. Τα συστήματα πλοήγησης στη νέα FABIA υποστηρίζονται από διαδικτυακά δεδομένα ενώ οι χάρτες ενημερώνονται από το διαδίκτυο. Διαθέσιμες έως και πέντε υποδοχές USB-C για φόρτιση περαιτέρω φορητών συσκευών – μία εκ των οποίων μπορεί να βρεθεί στην πίσω πλευρά του κεντρικού καθρέφτη για να φορτίσει μια κάμερα.

Πρόκειται για την πρώτη FABIA που μπορεί να εξοπλιστεί με Travel Assist, το οποίο παρέχει αυτόματη υποστήριξη με διαμήκη και πλευρική καθοδήγηση. Αυτό μπορεί να ενεργοποιηθεί με το πάτημα ενός κουμπιού και συνδυάζει πολλά συστήματα υποβοήθησης ταυτόχρονα. Έως 210 χλμ./ώρα, το Adaptive Cruise Control (ACC) προσαρμόζει αυτόματα την ταχύτητα του αυτοκινήτου με εκείνη των προπορευόμενων οχημάτων. Το Lane Assist, όπως υποδηλώνει το όνομα, βοηθά στη διατήρηση της FABIA στη λωρίδα πραγματοποιώντας διορθωτικές κινήσεις διεύθυνσης, εάν χρειάζεται. Χρησιμοποιώντας Hands-on Detect, το Travel Assist ελέγχει εάν ο οδηγός αγγίζει το τιμόνι με συνέπεια. Το βελτιωμένο Blind Spot Detect (Side Assist) είναι μια άλλη επιλογή. Αυτό προειδοποιεί τον οδηγό για οχήματα που απέχουν έως 70 μέτρα και θέλουν να προσπεράσουν ή που βρίσκονται στο τυφλό σημείο του αυτοκινήτου. Το Park Assist λειτουργεί με ταχύτητες έως και 40 χλμ./ώρα, εμφανίζοντας  κατάλληλες παράλληλες και κάθετες θέσεις στάθμευσης και, εάν είναι επιθυμητό, ​​αναλαμβάνει το έργο καθοδήγησης του οδηγού κατά τη στάθμευση. Το Maneuver Assist χρησιμοποιεί αισθητήρες για να εντοπίσει ένα εμπόδιο μπροστά ή πίσω από το αυτοκίνητο κατά τη στάθμευση και ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα. Η αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας και το Front Assist με Προστασία Πεζών και Ποδηλατών είναι επίσης νέα χαρακτηριστικά για τη FABIA.

Με έως και εννέα αερόσακους, η νέα SKODA FABIA είναι ένα από τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα όχι μόνο στην κατηγορία της αλλά και γενικότερα. Διαθέτει αερόσακους για τον οδηγό και τον συνοδηγό, αερόσακους κουρτίνας και μπροστινούς πλευρικούς αερόσακους. Ένας αερόσακος γονάτου για τον οδηγό και οι πίσω πλευρικοί αερόσακοι διατίθενται προαιρετικά για περαιτέρω ενίσχυση της ασφάλειας. Τα σημεία αγκύρωσης ISOFIX και τα κορυφαία σημεία πρόσδεσης στα πίσω καθίσματα αποτελούν μέρος του βασικού εξοπλισμού και είναι προαιρετικά στο κάθισμα του συνοδηγού. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, η FABIA μπορεί να φιλοξενήσει τρία ασφαλή στερεωμένα παιδικά καθίσματα.

Η νέα SKODA FABIA αναμένεται να κάνει το ντεμπούτο της στην Ελλάδα στο τέλος της χρονιάς.